Poszukaj w Google...

czwartek, 4 lutego 2010

Windows Seven - mam maszynę;-)

Nadeszła wiekopomna chwila - zamówiłem dla klienta pierwszy komputer z nowym windowsem. Ćwiczyłem jego konfigurację i użytkowanie już wcześniej, aby być przygotowanym, no ale jednak pierwszy fizyczny komp włączony do domeny to co innego;-) Trzeba było opanować przerzucenie danych użytkownika ze starej maszyny, z XP na Seven. Sprawa okazała się prostsza niż przypuszczałem. W nowym Windows znajduje się specjalna kreatura do tego celu. Potrzebny jest pendrive i zewnętrzny dysk twardy, lub oba kompy w tej samej sieci. Komputery muszą być zalogowane na konta administracyjne.


Procedura jest debilnie prosta - klikamy w Seven na Start, w pole szukania wpisujemy słowo "Łatwy" - wyświetla nam Łatwy transfer w systemie Windows. Następnie, zgodnie z tym co mówi program, informujemy że to nasz nowy komputer i na niego będziemy zasysać dane i że na starym komputerze nie ma kreatury Łatwego transferu.


Programik zaproponuje wygenerowanie takowej na pendrajwa, co skwapliwie czynimy. Następnie wtykamy go do kompa źródłowego, uruchamiamy i podajemy odpowiednie informacje (To jest mój stary komputer, kopiowanie po sieci, itd.).



W przypadku wykorzystania do transferu sieci -  trzeba podać na komputerze docelowym klucz - wygenerowany przez komputer źródłowy. W ten sposób mamy pewność że kopiujemy właściwe dane;-) Oczywiście dzięki temu mechanizmowi można robić transfer na kilku maszynach w jednej sieci jednocześnie.

Po zaakceptowaniu połączenia pozostaje tylko wybranie tego co ma być przetransferowane i potwierdzenie operacji. Przekopiowane zostają ustawienia i dane dowolnego profilu ze starego komputera. Nawet tapeta pulpitu i pozycje ikonek na ekranie. Działa bez pudła. Mój testowy transfer ustawień to źródłowy XP z Office 2003 na Seven z Office 2007. Wszystko zostało przeniesione - Outlook działa, ma zdefiniowane podpisy, katalogi, filtry itp. Po zakończeniu operacji kreator proponuje przejrzenie listy programów które były na starej maszynie i nie ma na nowej. Przydatne...

Mechanizm można też wykorzystać przy reinstalacji systemu z np. XP na Seven. Zgrywamy za pomocą Łatwego transferu dane na zewnętrzny dysk i już. Po zainstalowaniu Seven - operacja importu załatwia sprawę. Poważna oszczędność czasu...

UPDATE: Kolejny transfer ustawień nie zakończył się zupełnym sukcesem. Kreator ignoruje bowiem konfigurację Outlook z pakietu Office poniżej wersji 2003. Akurat transferowałem konto z komputera gdzie pracował Office XP - musiałem ręcznie wyjąć pliki pst z profilu użytkownika i podłączyć je na nowym komputerze. Następnie przełożyłem ręcznie wiadomości ze starych plików do nowych - to trochę trwa, ale warto, bowiem stary format plików pst nie pozwalał aby przekroczyły one 2GB objętości.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz