Poszukaj w Google...

środa, 6 lipca 2011

Aster

Jak całkiem spora część warszawiaków korzystam z usług Aster. To lokalny dostawca internetu, telewizji, usług telekomunikacyjnych, itp. Mieszkałem w kilku lokalizacjach w Warszawie i dopiero w obecnej jest kabel Aster. Wcześniej próbowałem korzystać z ich usług, ale z braku okablowania w budynku - niezmiennie słyszałem w słuchawce telefonu że będzie on okablowywany w IV kwartale roku. Tyle historii, obecnie od dwóch lat mam od Aster telewizję w pakiecie analogowym Basic i internet 20Mbit. Płaciłem 147 zł miesięcznie za dwie usługi i nie dawałem sobie wcisnąć dodatkowych - czyli pakietu cyfrowego Basic Plus, mimo chamskich zagrań pt. wycofanie jakiegoś kanału z Basic i przeniesienie do Plus, oraz usług telefonicznych. Jednak dwa lata dość zgrabnie zleciały i mamy dzień dzisiejszy, a w nim serię zgrzytów. 


Po pierwsze Aster uwielbia nie informować klienta, że mu się umowa terminowa kończy i znikają "promocyjne" ceny. Ja wiem że powinienem tego sam pilnować, że podpisałem taką umowę, etc. Jednak wydzwaniać z ofertami potrafią. No nic, przełknąłem wyższą stawkę za ostatni miesiąc. Chciałem oczywiście przedłużyć umowę, bowiem większego wyboru w ofertach naprawdę szybkiego internetu nie było na moim osiedlu - Aster  albo Aster. A zależało mi na pakiecie TV, oczywiście podstawowym Basic, bez cyfrowego Basic Plus. Ktoś może zapytać dlaczego nie chcę cyfrowego, przecież to HD, wypas po uszy, telewizja zapachowa i co tam jeszcze. Odpowiem, tak samo jak marudnym marketingowcom z Aster - BO NIE MAM TELEWIZORA HD. Mam czterdziestodwucalową plazmę w zwykłej rozdzielczości (to jest monitor - nie ma tunera TV). Działa, ma się świetnie i nie chcę jej póki co zmieniać. 

Wracamy jednak do przedłużania umowy. Otóż gdybym chciał po prostu machnąć swój autograf pod glejtem przedłużającym moją promocję (która mi się przecież skończyła, skoro zabecelowałem pełną stawkę) - to w kolejnej promocji zapłacę tylko 119 zł miesięcznie przez kolejne dwa lata. 147-119=28 zł co miesiąc w kieszeni - na przestrzeni dwóch lat da mi to pięć stów. Jednak ja jestem skłonny płacić owe 150 zł miesięcznie, bo tak zaplanowałem w domowym budżecie. Zatem poprosiłem o łącze 60Mbit i pakiet Basic. Okazało się że za to zapłacę 129 zł za internet i zdaje się 55 zł za TV. Razem - 184 zł. Ale jakbym wszedł z ulicy i nigdy nie był klientem Aster - to zapłacę tylko 79+55 - razem 134 zł - tak stoi na stronie Aster. No to ktoś tutaj kogoś w jajo robi. Gdybym wypowiedział umowę, to nową jako "nowy" klient mogę podpisać dopiero po sześciu miesiącach. Ale mam przecież żonę, ona może być nowym klientem. 

Tak też się stało. Ja umowę wypowiedziałem, żona podpisała nową. Wzięła internet 60Mbit, pakiet Basic i ów nieszczęsny Basic Plus - zapadła bowiem decyzja o wymianie telewizorka na nowy (tylko gdzie ja kupię sześćdziesięciocalową plazmę bez tunera TV???) 

Z rozmów jakie przeprowadziłem ze znajomymi mieszkającymi w zasięgu Aster - robią identycznie. Umowa się kończy, zmiana abonenta w tym samym lokalu. Kupa papierków do przełożenia. Rozwiązanie umowy, czterdzieści dni okresu wypowiedzenia, znowu albo wizyta w punkcie obsługi, albo handlowiec przyjeżdża do nas - podpisanie nowej umowy. Potem wpada ekipa odłączyć stary sygnał i włączyć nowy. Na deser spacer do punktu obsługi klienta, odstanie w kolejce i oddanie starego modemu. I po co? Aster ponosi koszt obsługi wkurwionego abonenta, koszt operacji odłączenia/przyłączenia, a w efekcie i tak nowy abonent płaci mniej niż płacił stary. Logiki w tym żadnej - aczkolwiek widzę jeden pozytyw. Jakiś dyrektor na stanowisku może wykazać się podczas tradycyjnej nasiadówki z PowerPointem zajebistym wzrostem słupka pozyskanych klientów. Słupek klientów straconych litościwie przemilcza. Koszty też. Liczy się wynik i premia. 

 Moment w którym na moim osiedlu pojawi się konkurencja - będzie tą chwilą w której za usługi Astera podziękuję. Nie lubię jak ktoś mnie w taki sposób traktuje. A co ciekawe - sami konsultanci Aster czują się cokolwiek idiotycznie jak im się ten bezsens wytyka - przepraszają i mówią że niestety wiedzą o tym, ale nic nie mogą zrobić - taka polityka firmy. Przedstawiciele handlowi i technicy podłączający sygnał też dobrze wiedzą o co chodzi i ułatwiają całą procedurę.

A na deser jeszcze jeden kwiatek z asterowej łączki. Otóż dekoder cyfrowy w promocji mam za złotówkę. Tyle że bez PVR, czyli nagrywania programów. Jakbym chciał ten z PVR to muszę od razu dać 200 zł. Ale jeśli wezmę ten prosty i miesiąc z nim przetrwam, to później dopłacę tylko 49 zł za wymianę na bardziej wypasioną wersję. Cudne po prostu...

2 komentarze:

  1. Jeszcze za bielańskich czasów zrezygnowałem z Astera - dostałem rachunek za internet, którego od nich akurat nie miałem :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Miałem dokładnie to samo(20min czekania aż ktoś odbierze na infolinii to już legenda). Na szczęście wczoraj był typ z Vectry. net z 5/10 wskoczył na 8/16, pakiet rozszerzony z dekoderem tv (AXN i CC aster miał w basic vectra ma niestety w plus) ... i umowa tylko na rok, więc 20zł więcej co miesiąc... finał: 100zł niższy abonament niż w aster, a po zakończeniu zobowiązania... cena nie ulega zmianie :D. no ale niestety trzeba mieć wybór.

    OdpowiedzUsuń