Poszukaj w Google...

piątek, 14 sierpnia 2009

Opera i jej sukcesy

Opublikowano sierpniowy ranking przeglądarek internetowych w Polsce i wyniki są dość zaskakujące;-) Oto on:
1. Firefox 51.31 %
2. Internet Explorer 36.42 %
3. Opera 9.11 %
4. Chrome 2.11 %
5. Safari 0.56 %

*Źródło: Gemius SA, gemiusTraffic, 27/07/09 - 02/08/09

Na świecie układ sił przedstawia się inaczej:

1 Internet Explorer 67,55 % 
2 Firefox 21,53 % 
3 Safari 8,29 % 
4 Chrome 1,12 % 
5 Opera 0,70 % 
6 Netscape 0,57 % 
7 Inne 0,24  %

*Źródło: Net Applications

Nie chwaląc się, jako orędownik Opery od dobrych 8 lat, przekonałem do niej niemal wszystkich znajomych. Jako admin kilku sieci "przekonałem" użytkowników;-) Co ciekawe - jakoś nikt nie marudzi, wręcz przychodzą z pytaniem jak mogą sobie w domu zainstalować Operę, bo bardzo się spodobała.

A dzisiaj na swojej maszynie roboczej zainstalowałem Operę 10 (Beta3)  i muszę powiedzieć że jestem pod ogromnym wrażeniem. Stabilna, szybka, dużo bardziej konfigurowalny interfejs niż w poprzednich wersjach. No i to co lubię dostępne od ręki - czyli gesty myszą i blokada reklam - nie muszę w tym celu niczego doinstalowywać jak w Firefoksie. Żeby było całkiem zabawnie - instalowałem dzisiaj użytkownikowi IE 8.0 - uparł się że musi to mieć. Tłumaczyłem chwilę że Opera lepsza, ale okazało się że user o tym wie - a IE musi mieć bo jego bank działa tylko w tym cudzie sztuki programistycznej. Po zainstalowaniu i skonfigurowaniu (wyłączenie filtra treści i wyskakujących okienek, bo inaczej nie zadziała) - użytkownik westchnął z wyraźnym bólem - Że też muszę tego używać...

Na próbę odpaliłem stronę gazety, onetu i wp. Ładowały się na oko szybko, podobnie jak w Operze. Za to przycisk wstecz w IE to jakaś porażka. Czemu strona na której przed chwilą byłem otwiera się tak powoli? Nad czym to coś myśli? Nie jestem programistą, nie interesują mnie specjalne możliwości przeglądarek, interesuje mnie strona użytkowa programu. IE jest po prostu schrzaniony od podstaw. Nie potrafi 1/3 tego co Opera, jego instalacja jest wielokrotnie dłuższa, bardziej upierdliwa, paczka instalacyjna jest większa, a na deser - IE działa jakby chciał a nie mógł - obojętnie w której wersji...


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz